Sztoritár #04 - Az ember, aki nem látta a ködtől, hogy lefújták a meccset

Angliát nem hiába hívják sokan "A Ködös Albionnak", gyakran előfordul, hogy óriási ködfátyol akadályozza a a hétköznapokat. Télen pedig ez hatványozottan igaz, ezt bizonyítja az angol foci egyik legviccesebb története is. Főszerepben: Sam Bartram és a Köd!

 

6a29fd9f215cae9fe37444436fe33553--retro-football-vintage-football.jpg

(Kép: Pinterest)

Történt egyszer, hogy a Chelsea fogadta a Charlton Athletic csapatát kupamérkőzésen, 1937 karácsonyán. A mérkőzést gond nélkül elkezdték, de nem sokkal a kezdőrúgás után köd ereszkedett a pályára, a csapatok játszottak még egy darabig, de a játékvezető a második félidőben 1-1-es állásnál félbeszakította a találkozót, mert az egyre sűrűsödő köd már alkalmatlanná tette a körülményeket a játékra. Mindenki az öltözőbe vonult, kivéve a Charlton kapusát, Sam Bartramot. 

Sam így emlékezett az eseményről az önéletrajzában:

"Nem sokkal azután, hogy elkezdődött a mérkőzés, sűrű köd ereszkedett a pályára. Először a pálya távolabbi felén vastagodott meg a ködfátyol, de ahogy telt az idő, egyre csak terjeszkedett, míg végül beborította az egész pályát. A mérkőzés azon időszakában teljesen a kapujához szögeztük a Chelsea csapatát, így nyugodtan álltam a gólvonalon, gondolván, hogy a játék biztosan a másik térfélen folyik. 

Rettentően hideg volt, miután már hosszú ideje nem láttam senkit, gondoltam megmozgatom egy kicsit magam, elkezdtem fel-alá mászkálni a gólvonalon, hogy melegedjek egy kicsit. Ekkor egy rendőr lépett felém, és azt kérdezte:

'Maga meg mi a fenét keres itt? A pálya teljesen üres, a játékvezető már negyed órája félbeszakította a meccset.' 

Az öltözőbe siettem, a csapattársaim már lezuhanyozva és átöltözve vártak, majd ahogy megláttak, a földön fetrengve röhögtek rajtam."

 

fdac5b32f5266a40d151e68faa5f3fd7--charlton-athletic-soccer.jpg

Sam háromszoros angol válogatottnak is mondhatja magát (Kép: Pinterest)

 

Sam Bartram egyébként a a Charlton egyik nagy legendája, több rekordot is tart, többek között ő lépett legtöbbször pályára a klub színeiben (623), és ő a legidősebb (42) játékos is a klub történetében.

 

A kapuslegenda 1981. július 17-én távozott az élők sorából. Nyugodjon békében!

 

Ha tetszett a cikk, kérlek nyomj egy lájkot!