A magyar MMA reménysége – Interjú Borics Ádámmal

Április 6-án Budapestre látogat a Bellator MMA, ennek okán beszélgettünk az egyik legígéretesebb magyar ketrecharcossal, a veretlen Borics Ádámmal. A gála előmeccsén ketrecbe lépő „Kölyköt” ellenfeléről, amerikai élményeiről, valamint további terveiről faggattuk.

Szervusz, üdvözöllek, kezdjük is a legfontosabbal: 9 nappal a gála előtt derült ki a – remélhetőleg – végleges ellenfeled személye. Hogyan fogadtad a bejelentést? Nagy megkönnyebbülés volt?

„Szia, köszöntöm az olvasókat. Nagyon boldog vagyok, hogy harcolhatok, madarat lehetne velem fogatni. Nagyon stresszelt a helyzet, hogy nem volt ellenfelem, de végig bíztam benne, hogy valaki el fogja vállalni a mérkőzést.”

Mennyire ismeritek Teodor Nikolov-ot, mit lehet tudni róla? Mennyire tudtok felkészülni belőle ilyen röviddel az összecsapás előtt?

„Bevallom őszintén a meccsszervezőktől ez már a hetedik név volt, akit kaptam. Egy idő után már meg se néztem az ellenfelet csak jeleztem, hogy bárki ellen kiállok.  Csak most, hogy hivatalos lett néztem meg Nikolov-ot. Nagyon impozáns mérleggel rendelkezik, komoly birkózó srác, de meg fogom oldani. A saját bunyómat akarom hozni, habár nehéz olyan ellenfél ellen szépen bunyózni, aki folyton földrevitelt akar.”

Előnyt jelent-e számodra, hogy Nikolov harmatsúlyból jön fel pehelysúlyba, míg te könnyűsúlyban is versenyeztél már? Nem jelent gondot a fogyasztás?

„Nikolov harcolt már pehelysúlyban, és harmatsúlyban is. Én pehelysúlyú vagyok, egy kivételével az összes profi mérkőzésemet 66kg-ban vívtam. A fogyasztás számomra mindig megterhelő, de most úgy érzem nagyon jól fog sikerülni.”

Nikolov eddig minden meccsét idő előtt fejezte be, nyolcat submission-nel, hármat pedig kiütéssel. Ezek alapján, a földön vagy állva jelenthet nagyobb veszélyt?

„Ez a meccs is idő előtt fog befejeződni! Az én győzelmemmel ebben 100%-ig biztos vagyok. Életem formájában vagyok, 7 hónapja költöztem Floridába, ahol sikeresen eltörtem a kezem 2 hét után… de még törött kézzel is napi kettőt edzettem. Igazából a felkészülést Gallagher-re hegyeztük ki, de miután kiesett – és elkezdődött az ellenfélváltogatás – teljes mértékben csak a saját bunyómra koncentráltam. Kint az álló- és a földharcomat is fejlesztettem minden nap. Nikolov valószínűleg a földre akarja vinni a küzdelmet, de meglátjuk, mit hoz a mérkőzés.”

A Bellator bemutatkozó meccsedet kopogtatással nyerted meg. Mostani ellenfeled ellen is hasonlóra számíthatunk, vagy inkább az állóharc lesz a domináns?

„Próbálok egy felszabadult bunyót hozni, szeretném nyomás alá helyezni az ellenfelem. Remélem jól fog szórakozni a közönség!”

Milyen taktikán dolgoztok a csapattal? Van valami speciális dolog, amire külön készültök?

„Nincs konkrét taktikánk… vagyis de: Át kell menni a falon is!”

Majdnem egy teljes év után láthatunk újra harcolni. Az elmúlt évet Floridában, a Combat Club-ban töltötted. Mennyit változtál és miben fejlődtél ezalatt az idő alatt?

„Igen, sajnos 1 év kellett ahhoz, hogy újra ketrecbe lépjek. A csapatom neve megváltozott (Hard Knocks 365), átköltöztünk új helyre, az edzői stáb is bővült új edzőkkel, edzőpartnerekkel. Remek sparringokon vagyok túl, fizikailag megerősödtem, az állóképességem is nagyon sokat fejlődött. De talán a földről való felállás az, amit nagyon meg akartam tanulni és úgy érzem, egyre jobban megy.”

A főedződ Henri Hooft is ott lesz a sarokban pénteken. Milyen az ő irányítása alatt edzeni, valamint olyan nevekkel sparringolni, mint Luke Rockhold vagy Robbie Lawler?

„Igen, nagyon jó érzés, hogy Hooft mester is ellátogat a mérkőzésemre, valamint Greg Jones a birkózóedzőm. Ez különlegesnek számít, hogy a két fő edző eljön velem a mérkőzésre. Nagyon bíznak bennem és hiszik, hogy nagy karrier áll előttem. Szeretném nekik bizonyítani, hogy nem hiába foglalkoztak velem ennyit. Remekül érzem magam a csapatban, gyorsan beilleszkedtem és már-már a barátaimnak is mondhatom az edzőtársaim. Nagyon jó dolog ilyen híres srácokkal edzeni, de ugyanolyan emberek ők is, mint mi. Luke Rockhold és Robbie Lawler például kifejezetten kedvesek velem. Például Luke-nál már voltam meccset nézni, Robbie pedig sokszor jön a birkózóedzéseimre, hogy végignézze és tanácsokat adjon.”

A tavalyi vagy a mostani meccsed előtt izgultál jobban? Izgulsz egyáltalán, érzel bármiféle nyomást?

„Talán a tavalyi mérkőzésemen nagyobb nyomást éreztem magamon.  Most nagyon jól sikerült a felkészülésem, mindent megtettem, amit csak tudtam. Soha nem éreztem még ennyire késznek magam egy bunyóra.”

Mit jelent Neked hazai közönség előtt ketrecbe lépni? Mennyi erőt ad a rajongók támogatása?

„Ez a legjobb az egészben, hogy otthon bunyózhatok. A tavalyi gála nagyon sok szurkolót adott nekem, és az érzés, amikor együtt ünnepelt velem az egész csarnok… azt soha nem fogom elfelejteni. Azóta is rengetegen bíztatnak. Nagyon jó érzés, hogy a hazámat képviselhetem ebben a sportágban.”

Mi a véleményed arról, hogy James Gallagher sérülés miatt visszalépett, de a Bellator 200-on, Londonban (május 25. – a szerk.) már bunyózna?

„Az egy bohóc! Én tisztelem minden ellenfelemet, de ezt a srácot egyszerűen nem szeretem. Azzal az Instagram posztjával tette fel az i-re a pontot, amelyikben a hazánkat becsmérelte, rá pár napra pedig megfutamodott. Biztos vagyok benne, hogy csak a kifogásokat keresi, ha már májusban verekedni szeretne. Ilyen kézrepedés nincs, ami egy hónap alatt teljesen rendbe jön. Meg fogom büntetni!!”

Mik a további terveid a meccset követően? Kik lehetnek a potenciális ellenfeleid?

„Az ellenfeleket nem én választom, hanem a Bellator meccsszervezői adják nekem. Ezután a mérkőzés után gőzerővel fogok kampányolni, hogy összecsaphassak Gallagher-rel. Plusz vannak még olyan fiatal, veretlen harcosok a súlycsoportomba, mint én, velük szívesen harcolnék. Ilyen például Aaron Pico vagy A.J. McKee.” 

Ha Budapesten minden a tervek szerint alakul, akkor hány gálán szerepelhetsz/szerepelnél még az idén?

„Az idén szeretnék nagyon belehúzni, annyit meccselni, amennyit csak tudok. Úgy érzem nagyon sokat fejlődtem és készen állok a világ élvonalára is. Ebben az évben ezenkívül szeretnék még 2-3 mérkőzést. Remélhetőleg júliusban újra ketrecbe tudok lépni.”

Köszönöm szépen, és sok sikert kívánok a mérkőzésre!

 

Készítette: Mór-Baranyai Márton 

Képek: bellator.com; totaldamage.hu